אהבה בלתי מסוייגת. כרגע - בלי "נשיבוק".


כל גיל מתאים לאהבה ואין מה שיגביל אותה. לא הסייג (הגדר, הגבול) ולא הלאום.
את זה מוכיחים קראסטן בן ה 89 ואינגה בת ה 85. הוא גרמני, היא דנית. הם הכירו לפני שנתיים, המשיכו בחייהם ושנה לאחר מכן ניצת בהם הרצון להתראות שוב. מאז הם נפגשים דבר יום ביומו וזה חודש וחצי שהם מתראים משני עברי הגבול, במעבר שנמצא בעיירה אבנטופט שבגרמניה. אינגה נוסעת למעבר במכוניתה וקראסטן רוכב אליו על אופניים.
הם אוכלים יחדיו, הוא מתדלק עם קצת שנאפס והיא לוגמת קפה.
באיזו שפה הם מדברים? גרמנית ודנית קרובות זו לזו, שתיהן שייכות לשפות הגרמאניות, ממשפחת השפות ההודו אירופיות.
זה כמה מאות שנים שהגרמנית משפיעה על הדנית בז'רגון הצבאי, בשפת המסחר ובז'רגון של האמנים ובעלי המלאכה. נהוג היה לומר בדנמרק שהמלך היה מדבר צרפתית בחצרו, גרמנית עם משרתיו ודנית לכלביו... כשליש מאוצר המלים הדני נובע מן הגרמנית. גם אנגלית היא שפה גרמאנית אולם השפעתה על הדנית קטנה הרבה יותר מזו הגרמנית.
מה שבטוח, כשקארסטן יבקש מאינגה נשיקה, אחרי סיום הוראות הריחוק החברתי, הוא יהגה KUSS וכשהיא תבקש היא תבטא KYS ושתיהן כמובן קרובותיה של KISS האנגלית. למרות זאת, גם בדנית שמעתי בסדרת הטלוויזיה "ריטה" בנטפליקס (מומלצת)  KUSS KUSS והכוונה לא היתה למאכל :) 
אבל כשהוא יבטא אהבה Liebe היא תענה ב Kaerlighed. מה לעשות, גם לדנים יש גאווה במלים עצמאיות שלהן.
נדלג עתה לנשיקה העברית. מה מקורה? על פי קליין ואחרים המקור הוא אוגריתי nshk. באכדית nashaku. בערבית nasaka - ארגן וסידר, תוך הצמדת החפצים זה לזה ובגעז (אתיופית קדומה) neshuk, מסודר היטב. אכן, כשאנו נושקים זה לזה, זה לזו או זו לזו או כאשר אנו משיקים בין מעגלים הרי אנו מארגנים מצב בו יש היצמדות בין אובייקטים. האם נשיקה קשורה לנשק? לא, המקור אוגריתי גם הוא אבל שם הוא נת'ק. האות ש' העברית במילה נשק היא האות ת' האוגרתית הנשמעת כמו במילה think.
בסרטון המצורף בערך בדקה ה 2:00 אחרי ה"שנאפס" תוכלו לשמוע עוד מילה מוכרת. מהי?
נותר לנו רק לדעת - באיזו שפה בדיוק בני הזוג משוחחים זה עם זו? והאם בדקה 1:06 בסרטון הוא אומר לה 'give me that'? תוכלו לעזור? כדי לעשות זאת נא כתבו תגובה.
לחיי האהבה:






תגובות

  1. ממש חמודים. נכון בכל גיל צריך קרבה.
    מעניין כשלפני מספר שנים נסענו מגרמניה לדנמרק וחזרה אני לא זוכרת שהיה מחסום בין המדינות זה כנראה לכבוד הקורונה.

    השבמחק
  2. כן, מעברי גבול הופעלו בגלל הנגיף

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל