הרוח בצמרות עובר ואת הלב חודר


שנות השבעים, בית הספר היסודי "הגבעה" ברמת גן. פה אמי למדה, כאן גם אני לומד.
חולצות לבנות. חצר בית הספר אופפת דבר מה שבקדושה. רמקולים על הבמה, המנהלת תופסת את מקומה. הלחן פוצח, פוצע, תובע את לבך והמלים מחרות מחזיקות אחריו. הוא מצטמרר בחזך, הן מרטיטות בנשמתך. הכפר כור מחצבתם, אותן נערות חקוקות בלבן. מהקרב שלא נגמר, רק אחד חזר.
הרוח, היא המנשבת, בצמרות שחורות עוברת, מעירה אותן לחיים, וחדלון תחת כנפיה אוצרת. ואתה, ילד ונער, מכיר בבינתך הצעירה, בנפשך הזכה, את עוצם החיים שנקטפו, למען היות אתה.
הצבי ישראל על במותיך חלל.



סיפורו של השיר

תגובות

  1. הזכרון שלי, הוא יום העצמאות ויום הזכרון מייד אחרי המלחמה. לא שחררו אותי ביום הזכרון להיות עם משפחתי, ושיבצו אותי לשמירה על איזה מאגר דלק ענק, לבד לבד. בטרם ירד היום, יום לפני יום הזכרון הצלחתי לדבר עם הוריי, והודעתי להם שאני כלכך מיואש, שכנראה לא אחזיק מעמד יותר.
    צה"ל עבד במהירות שיר בעידוד קצין משטרה ביחידה עילית [דודי ] לא לקח יותר מ-24 שעות והייתי בבית. מפקד הבסיס חטף נזיפה חמורה. כל הסגל השלישותי שידע על מצבי, גם.
    אהה, וכן שמרתי 4 שעות על מאגר הדלק, לבד לבד.
    היו לי הרבה סגריות, למזלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקון - בטרם ירד היום, ערב יום הזכרון.
      המלחמה היא מלחמת יום הכיפורים, בה אחי נפל.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל