האם אפשר לחיות אחורה בזמן?

                                                                          הבלון שנושא את האנטנה של נאס"א

השבוע דווח כי נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, מצאה בניסוי באנטארקטיקה כי חלקיקים זעירים בעלי מאסה השואפת לאפס, יכולים להכנס לכדור הארץ, לשנות התנהגות ולצאת ממנו, כשבזמן המסע הם נעים אחורה בזמן.
לא רק חלקיקים מחוץ לכדור מתנהגים כך, חלקיקים זעירים המכונים טאו ניוטרונים יכולים לנבוע מתוך כדור הארץ ולצאת ממנו בכיוון ההפוך הצפוי לאופן תנועתם.
הניסוי נערך באנטארקטיקה, מעליה האויר יבש וקר ואינו נתון להשפעות של גלי רדיו, באמצעות אנטנה מיוחדת הנישאת על ידי בלון ענק.
ההשערות לאופן התנועה ההפוך מתיחסות לקיומו של יקום מקביל לכדור הארץ שלנו ונוגעות לטענה כי בעת הווצרות הכדור במפץ הגדול, לפני כ 13.8 מיליארד שנים, קם לו עולם נוסף. בעולם מקביל זה חוקי הפיזיקה והתנועה הפוכים לאלו שאנו מכירים ואחת ממשמעויותיהם היא שביקום זה הזמן זורם לאחור.
מבחינה מחשבתית יתכן שאדם מקביל לנו, בן דמותנו מיקום ב', חי מרגע מותו אחורה, עד הפיכתו לעובר. אם מפתחים מחשבה זו אפשר להגיע לאפשרויות מרתקות בהן מקבל המושג "חיים בסרט" משמעויות מצמררות או הזויות. האם יתכן שעם סיום חיינו בעולם זה אנו עוברים ליקום המקביל, בו נחיה את כל חיינו אחורה? אז נחזור לעולמנו המוכר ונחיה את חיינו מחדש, כמות שהם, עד תומם? וכך חוזר חלילה? האם נחיה את אותם חיים עם "טוויסט" בעלילה, כך שנוכל ליישם לקחים מחיים קודמים? נקבל הזדמנות נוספת? כיצד שינויים בעלילה ישפיעו על סביבתנו, משפחתנו, חברינו וקהילתנו?
כשמדברים על יקום מקביל כדאי להפנות תשומת לב לסיפורו של האדם שנחת ב 1954 בנמל התעופה 'הנדה' שבטוקיו. איש עסקים שדיבר צרפתית אבל גם יפנית ושפות נוספות ונשא עמו דרכון של מדינה העונה למיקום הגאוגרפי של אנדורה. אלא שהדרכון, שנראה לפקידי המכס אמתי לכל דבר ועניין, נשא את השם של מדינת 'טאורד' והגבר התעקש וטען שהיא קיימת כבר אלף שנים. מסמכיו של האדם אופסנו בשדה התעופה והוא נשלח לבית מלון בליווי ובהשגחה למשך כל הלילה של זוג שוטרים. עם בוקר הסתבר לשוטרים ולפקידי המכס שהאדם ומסמכיו היו כלא היו: הם נעלמו משדה התעופה ומבית המלון. תעלומה זו לא נפתרה עד ימינו אלו אולם יש הרואים בה עדות למסע מהיקום, שלכאורה מקביל לשלנו.
עד שהמין האנושי יגלה האם קיים יקום מקביל ומהו טבעו נאחל לעצמנו חיים מלאים, חוויתיים ומאושרים.

תגובות

  1. וואוווווו
    מזכיר לי את סדרת הטלוויזיה ששודרה ממש לפני הקורונה - חומריו האפלים. https://tinyurl.com/ycuvfymh
    איך הם יודעים בחלקיק נע אחורה בזמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. איך הם יודעים שהחלקיק נע אחורה בזמן?

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל