מקלחת (יער) כבר עשיתם?







אלות, אלונים, אילנות, אמירים, בדים, גזעים, עלים, ענפים, עפאים, שרף, שורשים, שמנים אתריים ...
היהדות מקדשת את הטבילה ואת ההטהרות באמצעות מים. גם ליפנים יש מסורת ארוכה של יציאה לטבול. עם הסרת הסגר נחזור לטבע אביבי שאווירו צח מבעבר ונוכל גם אנו לערוך "שינרין יוקו" - טבילת יער. 

הנוהגים לבלות פרקי זמן ביער מעת לעת, להלך בו, לאכול מזון אורגני ואפילו להתרחץ במאגר מים חבוי בו, חווים התנסות שפועלת על כל החושים. התנסות כזו יכולה להתניע ולזרז תהליכי ריפוי של הגוף ושל הנפש, לצד העצמת הפוטנציאל היצירתי של האדם. 

צמחים, עצים ובמיוחד עצי מחט מפרישים פיטונצידים, שמנים אתריים שריחם חריף, המסוגלים להביא לירידה בלחץ הדם, לחיזוק מערכת החיסון ולהשפעות ברוכות נוספות. משרף העצים מפיקים שמן אתרי ו"השרף הנוטף מעצי הקטף" המופיע בתלמוד מוזכר בתנ"ך בשם צרי, אחד מהמרכיבים לפיטום הקטורת. הקטף הוא למעשה הבלסמון, האפרסמון התנ"כי, ששונה מהפרי שנושא את השם בימינו. 

לבד מהשמנים מספק היער "מקדמי בריאות" עצמתיים נוספים: 
אורות בהירים ואטומי חמצן בעלי אלקטרון נוסף באוויר, המקלים על הדיכאון. 
אוויר שמכיל מולקולות המסייעות במאבק בהשמנת יתר ובטרשת עורקים ושבשילוב עם צעידה מסייע בהפחתת הגלוקוז בדם. 
שהייה בת כמה ימים כבר עשויה להניב חידוד הקשב, הגברת החיוניות, הפחתה במספר המיגרנות והקלה על תחושות חרדה. 
סוד ההשפעה הברוכה על הבריאות הוא שילוב כלל הרכיבים יחד ולכן ככל שהשהייה ביער תהיה ממושכת יותר או שנצא לטבילות יער מעת לעת כך נגביר את ההשפעה. 
ללא ספק, השהייה ביער והריחוק ממרוץ החיים המערבי מטיבה גם עם הנפש. שהייה כלשהי ביער, או אפילו בגן עירוני, ליד עצים, מביאה פעמים רבות לירידת הקורטיזול (הורמון הלחץ) בדם.
בימים אלו, כאשר הנגיף מאיים על בריאותנו ויתכן שעל פי חוקרים איטלקיים הוא מתפשט באמצעות חלקים מזוהמים באוויר ("הארץ", היום) נשכיל לבלות בין אלות לאלונים, אילנות ועצים. 
טבילה מהנה!

המאמר מבוסס בעיקרו על הפרסום של רבקה לוטון באתר aeon




תגובות

  1. תודה רבה. בהיותי יצור אורבני לגמרי גיליתי שאינני מחובבי היער. צריך מאמץ פיזי לנוע בתוכו, יש אבק, יש אבקנים, בקיץ נורא חם בו, ויש זבובים, יתושים וכו'

    השבמחק
  2. נכון, בקיץ חם, יש אבק, זבובים ויתושים לא נתקלתי.
    כשלא חם האויר נפלא, שקט, אפשר להאזין לבעלי הכנף.
    לא צריך לנום יומיים בשטח 😃

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל