הצצה לעתיד: כיצד נשגר רחפנים במהירות על קולית?

                                          מקום שונה לצמוח. צילום: הרמן וריכטר, פיקסביי

אחד מעקרונות היצירתיות אומר ששום רעיון הוא לא שונה, מוזר או משוגע מדי.
עקרון אחר קובע שיצירה חדשה מבוססת כמעט בכל המקרים על ידע, טכנולוגיה ומרכיבים קיימים.
כדי להגשים את היצירה שהגית עליך לשלב את הרעיון החדש במה שכבר קיים.
כך הוא הדין לגבי מכונת הדפוס הראשונה של גוטנברג וכך לגבי המצאות רבות נוספות. על אלו אכתוב בפרסום נפרד.
אז מה יש לנו לעשות עם זנב מכני ענק של דינוזאור מסוג 'זאורופודה'? דינוזאור כביר זה שלט בעידן ה'יורה' ולאחריו וזנבו היה אדיר ממדים. הנפת הזנב וההצלפה בו ייצרה אנרגיה אדירה לטובת המטרות של בעליו.
דר' נתן מירוולד הוא בוגר מיקרוסופט ועומד בראש קבוצה בעלת השפעה רבה מאד על עולם החדשנות והפטנטים. הוא גם חובב דינוזאורים והוא הניח תשתית לבנייה ושחזור של זנב הענק כדי להוכיח מעשית שתנועת הזנב המצליף כשוט אדיר יוצרת תנועה במהירות שחוצה את גבול הקול.
גור קמחי הוא איש מחשוב ישראלי המשמש סמנכ"ל בזרוע האווירית של אמזון. גם גור קמחי מודע לרעיון האנרגיה שבתנועת הזנב. פטנט שרשמה אמזון ונחשף בעת האחרונה מגלה תכנית יוצאת דופן המבוסס על ידע זה. מסתבר שאמזון מתכננת שיגור רחפנים מכבל בן 500 מייל המחובר לאוניה. קבוצת רחפנים תנענע את הכבל לכל אורכו מעלה מטה כדי ליצור את תנועת הצלפת השוט ואז ברגע המתאים ישוגר מקצה הכבל רחפן הנושא משלוח. האנרגיה האדירה הנוצרת מהצלפת השוט/הכבל תביא לחסכון ענק בדלק, הנדרש לשיגור מיליוני רחפנים ללקוחות אמזון בעולם.
טרם ברור האם התכנית תקרום עור וגידים ותבשיל לכדי יישום טכנולוגי. מה שברור הוא, שלדמיון ולידע שנצבר יש תפקיד מכריע כיצד ייראו חיינו וכיצד ננצלם, למיטב ולמרב.
הידע על התנועה האדירה של הצלפת הזנב קיים כבר עידן ועידנים. הרחפנים הם עובדה קיימת. אז איך יוצרים עתיד? ממנפים את הידוע מזמן עם מה שקיים כעת וחולמים, הוגים והוזים כיצד ליישמו בעתיד.
חסר לכם עציץ לפרחים במרפסת? הפתרון למעלה.
"חשבו אחרת, פעלו אחרת".
חג שמח

דיווח על הפטנט של אמזון, גיקוויר           

זנב הדינוזאור של נתן מירוולד, גיקוויר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל