דונה "המוכנה תמיד" והקורונה

אז איך שורדים חילופי קטבים בכדור הארץ, קריסה כלכלית, נחשולי ענק, רעידות אדמה, מגפת שפעת מתפרצת והעדר מזון?
בשנים 2012 עד 2014 שודר ריאליטי בנשיונל ג'אוגרפיק ושמו doomsday preppers - "המתכוננים ליום הדין".



בתכנית מתוארים מצבי קיצון המקרבים אל קצהו את העולם, כפי שהוא מוכר לנו ומתוארים בני אדם, שחיים את החשש מהתרחשותם. התכנית מציגה את רעיונותיהם ואת אמצעי המגן שלהם להישרדות במקרה של התגשמות האפוקליפסה.
גם עתון הארץ במוספו שלשום
https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium.highlight-MAGAZINE-1.8741328
מתאר ארבעה ישראלים המתכוננים להתרחשויות הרות פורען ומתמודדים עם החשש בדרכים מגוונות:
אתרי מקלט בנקודות טופוגרפיות בשיאי גובה בדרום ובצפון הארץ, מזון עמיד ומיובש, מכשירי קשר, מסכות אב"כ, גלונים של מים מינרליים, חבלים טובים לטיפוס, אורז וקמח אותם יש להעשיר בעשבי בר רבים שאותם לומדים ללקט, תזונת פראניה (מסתפקים במזון אחת לכמה ימים) ואגירת מצות, הנשמרות כמה חודשים. מה שיפה לראות הוא שגם ההבט הרוחני חשוב מאד ואחד השרדנים דואג לפנקס ולכלי כתיבה "שיצילו את השפיות שלי יותר מספר".
על כל פנים, המגפה הנוכחית ממש לא הפתיעה את דונה נאש, כפי שתגלו בסרטון המצורף.
לא נותר אלא לתהות, כיצד אנשים יכולים לחיות עם תרחיש אחד שכבר התקיים - החרדה המתמשכת ממצבי אסון? מהו המחיר הנפשי שמשלם אדם, שחי בחרדה מאפשרויות כאלו ואחרות (להבדיל מפחד מפני מצב קיים בפועל) והאם חרדות כאלו חולפות גם להם?

https://youtu.be/7FTv06szcW0

מעט גזרוני לשון זרים:
אפוקליפסה - אחרית הימים. מלטינית. אפו - רחוק מ... קליפסיס - לכסות. תרגום מילולי, רחוק מלכסות. כלומר ההפך מכיסוי/הסתרה ולמעשה מדובר בהתגלות. אז מדוע אחרית הימים? כי ההתגלות הנוצרית המופיעה בספר האחרון של הברית החדשה, חזון יוחנן, מתארת את אירועי אחרית הימים. שמו היווני של הספר הוא אפוקליפסיס ומכאן נוצרה הזיקה בין המונח אחרית העולם לבין השם אפוקליפסה.
doomsday - "דום" שורשו בסנסקריט, שפה הודו אירופית - דמן, שהוא חוק או משפט. מדובר ביום הדין. נזכיר כי בזירה הפיננסית הכלכלן שחזה את הקריסה הפיננסית, פרופ' נוריאל רוביני, כונה "דר' דום". מקור הכינוי שייך לדמות הקומיקס (עלילון) בשם זה, אשר שימש בדמות של נבל על בחוברת של "מארוול" כבר ב 1962 (ויקיפדיה).

בריאות ושלוה




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל