מהן 14 המחשבות הראשונות שתספיקו לחשוב בעולם הבא?

מוח אנושי, איור, ויקיפדיה


Cogito ergo sum - אני חושב משמע אני קיים. כך קבע רנה דקארט כבר ב 1637.
האמנם? האם אני יכול לחשוב גם כשאינני קיים?

אנו יודעים שלאדם ממוצע בין 50,000 ל 70,000 מחשבות ביום. המחשבות הן תוצר אדיר בכמותו של כ 86 מיליארד תאי העצב במוחנו, של מערכת הסינפסות הקושרת ביניהם ושל המהירות הממסחררת בת כ 430 אלף קילומטר בשעה, אליה מגיעים האותות אותם משגרים תאי העצב ברשת העצבית במוחנו.

מה קורה לתודעה כאשר הלב מפסיק לפעול והגוף נמצא במצב של מוות? דר' סאם פארניה  החוקר את נושא המוות במרכז הרפואי NYU של ניו יורק משער כי התודעה שלנו ממשיכה ללוות את הגוף גם אחרי שסיים את חייו. זאת על בסיס ממצאים לפיהם גלי מוח הנורים באזור הקורטקס, בחלק החושב של המוח, ממשיכים להיות משוגרים למשך 20 שניות לאחר המוות.

מחקרי מעבדה בעכברים הראו שמוחם המשיך להיות פעיל גם למשך כמה דקות לאחר המוות. אם הדברים הללו מתרחשים באותו אופן ובאותו היקף גם בבני אדם אז אנו יכולים להתחיל לדבר על המושג, שיכול להיקרא "התודעה שלאחר המוות". אם כך, אפשר יהיה להבין יותר את "החוויות שלאחר המוות" אותן חווים בני אדם, שכבר נפטרו מן העולם מבחינה קלינית, והם שבים באורח פלאי לחיים ויודעים לספר על "הקיום החדש" שנגלה להם "בעולם הבא".

מדוע לחקור מצב שאין חזרה ממנו?
אין ספק שהתפישה המערבית החילונית המקובלת היא של חדלון מוחלט לאחר המוות. "חיים רק פעם אחת" ותקומה - אין. התורות המיסטיות היהודית, הבודהיסטית, הנוצרית מתיחסות לקיומן של נשמות ושל חיי העולם הבא. המחשבות שיש לכל אדם על הצפוי "אחרי מות" הן מהנושאים האוניברסליים ביותר המשותפים לבני אנוש. לכן מחקרים שמנסים לפזר את הערפל של העולם הבא מביאים אותנו להכיר בתודעתנו ולהכיל נושא טעון כל כך. 

בהנחה שיש יש לנו בממוצע כששים אלף מחשבות ביום אפשר לומר ש:
1. כדאי שנחשוב על הטוב בחיינו הקצרים. ממילא הוכח שמחשבות שליליות מקצרות אותם עוד יותר. 
2. גם אם תודעתנו פועלת רק 20 שניות לאחר המוות, אז לפי הקצב בו מחשבות נוצרות ביחידת זמן, הרי שבאותן 20 שניות יש לנו כ 14 מחשבות אותן מסםיק המוח לייצר לאחר שלבנו נדם. על מה הייתם חושבים בהן?
האם תחשבו: 
מה, אני מת? 
מה עכשיו, יש גן עדן? 
האם אפגוש את קרובי משפחתי שמתו לפניי?
 כיצד אצור קשר עם מי שנשאר? 
האם יש גלגול נשמות? 
האם נחזור לאהובינו בעולם הזה?

נשארו לי עוד שמונה מחשבות - מה הן תהיינה? על מה אתם תחשבו?
נחיה (יותר נכון, נמות) ונראה.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הַכְּפִיר אוֹפִיר

הַנָּאקָה רִבְקָה

הַפִּיל גִּיל